2 Millionen Dollar bringen Spielerhaus & Dev Zitate

Cartoon von Chris Avellone zu Project Eternity

Cartoon von Chris Avellone

Heute gab es ausnahmsweise kein Update, dafür überschritten die Gelder für Project Eternity soeben die Grenze von 2 Millionen. Das bedeutet: Spielerhaus für alle! Neben Romanzen handelt es sich hierbei um eines der am heißesten diskutierten Themen. Bereits mehrmals hatten wir schon Zitate dazu in unserer regelmäßigen Update-Runde, so auch dieses mal in der Fragestunde mit Feargus Urquhart. Allerdings ist Obsidian selbst noch in der Konzeptionsphase und kann daher nur bestätigen, dass derzeit etwa Aufrüstungen durch Quests geplant sind:

Can you elaborate more on the player house ? It seems quite a few of us are curious on the details.

We are still talking about it. TBH, we are having a hard time figuring out what to put into it.

In my mind something to renovate, add to, and generally upgrade would be great and convey a sense of achievement.

Improvements and upgrades are totally what we are thinking. Quests that help your house upgrade.

Manche mögen es bei Rollenspielen gerne hart und zufällig, auch bei den Charakterwerten. Auch Baldur’s Gate und Co standen für diesen Typ, doch für das kommende Spiel scheint dies nicht mehr geplant zu sein:

When it comes to complexity, the plan is for the game to be a true RPG with all the numbers, stats, abilities, etc… that you would see in a traditional RPG. As for re-rolling stats – that I’m not sure about. In particular we probably don’t want to do die rolls for Hit Point totals. Using D&D as an example, you could start the game with a two hit point wizard. A pre-teen goblin could look at you sideways and you would fall over dead.

Auch sonst sollte man keinen unmittelbaren D&D-Klon erwarten, insbesondere wenn es um Fertigkeiten und ihre Benennung geht:

Spells will be new, except where re-naming them would just be to re-name them. Things like „fireball“, if we were to have a spell like that, would probably still be called „fireball“.

An dieser Stelle sei auch nochmal ein Zitat von Joshua E. Sawyer nachgeliefert, in dem er bestätigt, dass Project Eternity ähnlich wie die Inifnity-Spiele erstellt wird, nämlich mit vorgerenderten 2D-Maps. Dank an Dexter, der uns das entscheidende Zitat herausgesucht hat!

Our backgrounds will be pre-rendered from high-detail 3D scenes and then touched up by hand as in the Infinity Engine games.  Our characters and certain other objects (where it makes sense) will be rendered in 3D.  Temple of Elemental Evil uses this type of combination.

Wenn die Kulisse einigermaßen statisch ist, stellen sich natürlich Fragen nach den Gestaltungsmöglichkeiten, um dem ganzen etwas mehr Lebendigkeit zu vermitteln. Feargus Antworten zu Themen wie Tag-&-Nacht-Wechsel, Wetter- und sonstige Lichteffekte:

Yes that [Anm.: Regenanimation] would be possible, we would have to make sure it didn’t feel cheesy though with not having any effects on the background though.

With the pre-rendered backgrounds, we won’t have weather changing within all areas all the time. What we will look at doing is having weather for specific situations for those areas that would be affected by it.

Yes there was a day and night cycle and we will be doing that in Project Eternity as well.

We are looking at using dynamic lighting for effects along with 3D effects for things like spells. Guys are doing some super fun stuff with extracting 3D data from the render to make a lot of things like this possible.

Nachdem die Bitte um Lokalisierung erfüllt wurde, bleiben auf der Wunschliste vor allem zwei große Wünsche, Multiplayer und ein Toolset. Zu letzterem gibt es eine unverbindliche Aussage:

Something we are talking about. As a company who already did a toolset, you can expect that we are respectful of the work it takes to do it right.

Nach den Bemühungen von Beamdog, Baldur’s Gate ohne große Veränderungen des Spielprinzips auf das iPad zu bringen, und da die verwendete Unity-Engine gerade durch ihre breite Unterstützung zahlreicher Plattformen glänzt, stellen natürlich einige Tablet-Nutzer berechtigt die Frage, ob sie nicht auch eine Version des Spiels bekommen könnten. Aus dem anfangs eher kurzen „Nein“ entstand mittlerweile ein vorsichtiges „Vielleicht irgendwann mal“:

How do I say this and not create worry / concern? I’ll say it this way, I think it would be cool to see about having Project Eternity work on tablets like iOS, Android, etc… Not something we are focusing at all on now, but with BGEE being on tablet – it is something for us to think about.

Und vielleicht noch als Beruhigung für alle DLC-geschädigten: Derzeit gibt es kein Pläne für DLC. Und wenn irgendwann nach Release mal welche kommen sollten, dann sollen es eher neue umfangreiche Abenteuer wie in Fallout: New Vegas sein.

We don’t plan on any DLC ahead of release – other than the Kickstarter special items. DL.C after release would be more like expansions or the adventure/new area DLC from Fallout: New Vegas.

Eher für Techniker interessant, die Frage nach Obsidians bevorzugter Programmiersprache:

We generally use C++ for our engine. A lot of our tools are written in C# and Unity uses C#. Oh, for our internal engine we use a scripting language as well called Pawn.

Dieses Zitat stammt von PE-Unterstützer und Mitglied des Obsidian Order Paul D, doch die Idee dahinter ist interessant. So zumindest auch Feargus Urquhart, wobei er eine Umsetzung für Project Eternity eher ausschließt:

I’ve been thinking about having the concept of generations in the game, which would change what replaying the game could be like. For example, the second time around you play a direct descendent of your previous character. You inherit some of their characteristics, but you are free to define yourself. You can even encounter you previous character as a NPC. The story itself would change of course, with some events now in the past tense etc, as well as interacting with older versions of the characters you encountered from the first play through. If you ticked somebody off first time round, their kids come after you and stuff like that. Food for thought perhaps.

Quelle: Kickstarter

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